Driftsdata till internet

Re: Driftsdata till internet

callec
Jag gick till affären och frågade efter billigaste android.

Den kostade 450:-, men var naturligtvis slut.
Köpte en LG istället för 900:- har kört denna ihop med Felix i ett par dagar utan något som helst problem.
LG står för Lucky Goldstar, jag kommer ihåg deras videobandspelare de gjorde ingen Lucky :-)

Re: Driftsdata till internet

Norrlandssol.
Helt rätt, Fanns mycket Goldstar, såg Elgiganten hade denna Samsung galaxy Young för 495:-, men bäst att kolla blocket/Tradera, men tog gamla jobbtelen, Galaxy S3.

Själv är man Apple, nu inväntar på Applehösten med spänning, och hoppas på en större skärm IPhone.

Re: Driftsdata till internet

filip71
Använder en Huawei och en Samsung Young. Bägge köpta på Ica och har ca 95% upptid.

Re: Driftsdata till internet

magneten
Skall tydligen gå att få felix solar att även skicka AC-spänningen till pvoutput vid kontinuerlig loggning, är det någon som använder den funktionen?
Fungerar det bra så funderar jag på att byta ut min väl fungerande invearter reader app, skulle gärna vilja se trend på min nätspänning så jag ofta ligger ganska högt (245-247V avläst vid full belastning ibland)

Re: Driftsdata till internet

Norrlandssol.
Ja det går, jag klickade runt och lyckades få volt att visas, men bara tillfälligt, ser att det är vissa som fått det att funka.

Re: Driftsdata till internet

DrivMedEl
Lyckas inte lägga upp ett Team, kan inte finna mina anläggningar under Team Ladder som är ett villkor för komma vidare. Har var i drift mer än en månad så det är något annat.
Försöker följa instruktionen men min Engelske kunskap är minimal.
Hjälp söks!

Re: Driftsdata till internet

Kör nu felix som ser ut att vara uppkopplad mot sman hela tiden. Dock så verkar felix inte skicka upp mina värden automatiskt var 5e minut till pvoutput. Vad kör ni med för inställningar i felix?

Re: Driftsdata till internet

callec
I Felix väljer du uppdateringsintervall, klick i 5 minuter.
Om det inte lyckas kanske ditt wifi är svagt eller stört.

Re: Driftsdata till internet

Starting
A team can be started by any system owner with at least 30 outputs.

Click Your Outputs
Click Add Team below the graph
Each system can only establish one team. If you have multiple systems you can establish one team for each system.

Editing
The team name and description may be changed after it is established by the team leader.

Login to your account
Click on Your Outputs
Click on Edit Team below the graph

Re: Driftsdata till internet

Hittar inte var man väljer 5min i felix. Wifi har ju funkat fint med invearter reader så det borde inte vara nån skillnad.

Re: Driftsdata till internet

Starta ett team

Du ska ha uppdaterat ditt system minst i 30 dagar

Logga in på ditt konto och tryck på "Your outputs"
Tryck på "Add team" under grafen.
Du kan bara lägga upp ett team för varje system som du har

Fyll i följande uppgifter:
Namnet på teamet, och beskrivning av teamet. Beskrivningen kan du senare ändra.

För att ändra måste du logga in och trycka på "Your outputs" och sedan trycka på "Edit team" som finns under grafen.

Bättre än så kan jag inte översätta.
Hoppas det går bra

Re: Driftsdata till internet

Har tydligen lyckats skapa ett Team (Klockarbanken) men lyckas inte med att knytta mina två anl. till Teamet.
Har lyckats få inn den ena anl. men vet ej hur.
Hur går detta till????

Re: Driftsdata till internet

callec
R22/6 startade du ditt team.

Logga in med ditt andra system, tryck på "team"
Sök upp det önskade teamet och tryck på det.
Sedan trycker du på join team, och sedan får du konfirmera det.

Re: Driftsdata till internet

Det var fel av mig.
I PV-output ställer du in 5 minuters uppdatering.

Re: Driftsdata till interne

Har entligen fått fart på Team

Anläggning I
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=31512&sid=28863&dt=0

Anläggning II
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=31512&sid=29101&dt=0

Team av dessa
http://pvoutput.org/intraday.jsp?tid=891&sid=29101,28863&dt=0

Re: Driftsdata till internet

filip71
Härligt. Fast med nuvarande länk så får du alltid samma datum.  Alltså:
http://pvoutput.org/intraday.jsp?tid=891&sid=29101,28863

Re: Driftsdata till internet

Det ser ju bra ut bortsett från en molnig eftermiddag.

Re: Driftsdata till internet

DrivMedEl
Tack filip71
Har ändrat länken!

Re: Driftsdata till internet

Norrlandssol.
Hej Filip.

Vad har hänt med din anläggning "Solcell 1"? Eller vart den bortplockad vid din uppgradering? Ser på Pvoutput att den legat vilande sen 2013-05-24.

Nu funkar Pvoutput bra igen, blir nån gång den gnäller, men låter man det bara vara så kommer det igång igen, kan missa nån timme ibland, men får aldrig detta felmeddelande på ipaden..

Men, vi åker bort på Lördag, då brukar allt som funkat på perfekt annars passa på att jävlas, robotgräsklipparen som aldrig brukar strula, hann bara lämna Schtaan förra sommaren så hade den voltat på rygg nerför avkanten mot skogen, såg på datumet, den hade endast kört några timmar sen vi åkte!

Så risken finns att Samsung/Pvoutput eller nåt annat i den kedjan ger upp just nästa vecka, skall göra en "norsk reset" på allt innan vi åker, eller som norsken säger, " bruka svenskeknappen"

Re: Driftsdata till internet

Norrlandssol.
Hej igen

Lyckade Adda mig till team Norden, hur lägger man till användare som favoriter?