Planering projekt till våren -16

1 ... 11121314

Re: Planering projekt till våren -16

Och nu har vi varit igång i 3 år och jag skulle rapportera till Boverket, men dom har tagit bort kravet på att redovisa årsproduktionen. Nå då får Ni rapporten istället ;-)

Vi har producerat 11.383kWh, vilket med vår uppskalning av anläggningen ger 852kWh/kWp per år. Ett flertal av de offerter vi tog in räknade med 868kWh/kWp, dit nådde vi inte riktigt.
Vi har sålt 6.612kWh, dvs 58% av produktionen.

Jag gav mig på ett försök att räkna pay-off tid, men det blir lite svårt iom att vi uppgraderat flera gånger. Men räknar jag bara på senaste 12 månaderna, så ligger vi på 8,7år Det var som bekant, ett riktigt soligt år, så jag skulle gissa att vi landar på mellan 9 och 10år.

3Ã¥rs produktion

Re: Planering projekt till våren -16

TommyE
5 år har passerat.
Vi kan med ganska stor säkerhet säga att vi producerar 5MWh / år med våra 6kWp vilket då ger 833kWh/kWp.

Uppdelat per år ser det ut så här
2016: 887,5 (2,3kWp)
2017: 794,3 (5,7kWp från juni, 6.0kWp från nov)
2018: 829,2
2019: 831,9
2020: 852,4
2021: För lite data.

Totalt har vi fått ut 21,75MWh

Därmed stänger jag den här tråden för egen del.

1 ... 11121314