Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

Re: Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

nelos
Bra att det löste sig!

Här är en länk till SMA Connection Assist om någon annan behöver:

http://www.sma.de/en/products/monitoring-control/sma-connection-assist.html

Re: Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

Lunken
Så lite så

Bör ju funka med Sb1200 också tycker jag, väntar med spänning om du fick det att fungera!
Lite förvånande faktiskt att inte tyskarna ens har nämnt det som förslag iaf!

Re: Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

Morby
Jag har inte dragit DC kablarna än till min SB1200 än men ska bli efter helgen för att testa. Återkommer med resultat då.

Men visst är det märkligt att inte tyskarna nämnde länken till programmet men ska maila dom igen och påtala missen de gjorde samt berätta att en forumkollega hade tipsat mig om detta.

Re: Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

Katarina
Fast du har ju inte satt upp PLYFA ? Du har monterat OSB. Helt skilda egenskaper och vet man inte skillnaden så,,,

Re: Mitt nya solcellsprojekt på 1 kW

Morby
Ja OSB heter det naturligtvis och inte plyfa.
Lite sent svar på ditt påstående....

I alla fall, nu har jag fått upp 52st 290 watts paneler på taket. Bilder på detta kommer senare då det är nästan 25 cm snö på taket nu. Panelerna kom upp för 2 veckor sedan innan all snö kom.
Så om detta blir det sen en ny tråd med bilder om detta projektet.

/Lars
1234