Ny anl på 12.75kW

Re: SV: Re: Ny anl på 12.75kW

jansimon
 Jag har min topp runt 11-tiden sommartid. Zenit för solen är 13.00 sommartid. Det innebär att du är mer söderorienterad än min anläggning. Jag har ett tapp på ca: -14% mot direkt söder. Du borde ha mindre bortfall pga läget. Din anläggning tappar ca: -7% pga läget. Innebär strax under 12000kWh på årsbasis för dig.

Lägger man in din anläggning med alla data i lämpligt program kan man mer datamässigt få ut ungefär samma siffror :)

Fördelningen på året mellan månader gissar jag är beräknat utifrån söderläge. Det innebär att din anläggning har en något annan fördelning, men i stort stämmer det.

Re: SV: Re: Ny anl på 12.75kW

greger
Har nu haft min anläggning 1 år, den har producerat ca 11000kwh(uppskattat). Fick ej installerat den lokala produktionsmätaren vid driftsättningen, missade ca 2månader.

Under 2015 så har anläggningen producerat 10260kwh 1/1 till 1/10.

Körde nettodebitering fram till 1-Mars i år, efter 1-Mars har jag Vattenfall som köper för 1kr/kWh.
51 st Renesolas 250W Mono paneler
Omriktare KostalPiko12
Undertakkonstruktion Alucon
Varberg