Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

callec
Ja, det är som Arne skriver
Jag gör så, abonnemangen står på mig men jag och min fru samäger fastigheten.
Staten är bara intresserad av att få in momsen, från en eller fler spelar ingen roll.

SV: Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Bengt med fru är båda också registrerade för elcertifikat, de får inte dela på dem utan måste vänta tills de har 2 st innan de dyker upp på CESAR kontot! Tänk om man skulle vara tex 8 personer som äger huset tillsammans.

Låt en stå som ägare. Samma person säljer och köper elen också. Det blir enklare så.

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

---- Mono Wafer [via Solcellforum] skrev ----

Arne, ja det var ett kul synsätt
Jag vill bara kolla runt lite i denna fråga då, om jag minns rätt, hos självaste villabloggs-Bengt är båda momsreggade.
3,64kWp, 13x280W JA Solar JAM6(L)-60-280/PR, Skaraborg, 45° taklutning, Azimut 196° syd-syd-väst.

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Hur-m-nga-har-momsreggat-sig-Och-hur-gor-man-tp5006128p5009310.html
To start a new topic under Frågor och svar, email [hidden email]

Re: SV: Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Mono Wafer
Tack alla, jag är övertygad.
Men ser nu att Fabbes tråd har blivit tre trådar, vad är det som händer?

Re: SV: Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Mono Wafer
ooops... , nu är Fabbes tråd bara en tråd igen, vad som än hände så har det rättat till sig.

Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Monowafer,

De gör nog fel, när de försöker göra ett inlägg i forumet.
Bl.a. kommer det med text från tidigare kommentator,
och den texten behövs ju inte, pga det står redan i tråden.

Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Re: SV: Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Jag vet inte varför vissa svar hamnar i en egen tråd. Det händer ofta när Calle svarar, och nu hände det tydligen Fabbe. Den enda gemensamma nämnaren verkar vara att de svarade från sina mobiler.

Hur som helst får jag flytta ihop inläggen manuellt när det händer

Re: SV: Re: Hur många har momsreggat sig? Och hur gör man?

Mono Wafer
Momshantering försvinner 2017? Förslag är lagt. Se Villa-Bengt.

http://bengtsvillablogg.info/2016/03/24/momshantering-forsvinner-for-sma-solelproducenter/

http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/03/skatteforslag-for-okad-ateranvandning-och-momsbefrielse-for-solelsproducenter-m.fl/