Brist solpaneler

Erik
Efter mycket övervägande vägt för och nackdelar
Tog ett beslut och tacka ja till en offert
42 st trina solar 300 w mono paneler
Målet var att dom skulle vara uppsatta i april
Men blev uppskjutet i omgångar
Det pratades om att sätta upp växelriktare och fästen i väntan på solcellerna men det har inte hänt än

I går fick jag reda på att mina 300w skulle kanske ta en månad till att få fram om man har tur

Fått erbjudande om att ta  Ja solar paneler 295 watt till ett lägre pris
Då var det 10  dagars leverans tid.

Fortsättning följer om det blir några paneler den här gången.

Re: Brist solpaneler

magneten
Du kan lika gärna köra med JA solar som oxå är en högt rankad tilvverkare med moduler i samma prisklass :)

Vid vissa tidpunkter gpr alla moduler av en sort åt till specifika och större projekt

Re: Brist solpaneler

Vilken JA midul är det? De har ju denna för endast 1200 spänn :)
https://www.photovoltaik-shop.com/solarmodul-ja-solar-jap6-k-60-270-wp-poly.html

Re: Brist solpaneler

Erik
https://d3g1qce46u5dao.cloudfront.net/data_sheet/jam6_k__60_280_300_pr.pdf

Den panelen som är på 295 watt är det.
Visst det inte så stor skillnad på dom
Men är lite en princip sak oxå

Ska få lite mera info om dom kan leverera 295w på det dom utlovade
tom

Re: Brist solpaneler

tom
Vem är leverantören?

Re: Brist solpaneler

Fredde
Vi kanske har samma leverantör. Jag la order 5:e mars och blev lovad installation början på april, sen maj och nu är det snart juni. Verkar vara lite av en skojarbranch i dessa tider där det lovas guld o gröna skogar och löften hålls inte sedan. Dessutom ville min leverantör ha 20% vid order, det kan ni glömma sa jag.

Re: Brist solpaneler

Erik
Firman heter Solnord

Verkar vara brist på just den 300 wattaren

Dom får betalt när allt är uppe på taket och igångsatt
Har inte betalt något i handpeng.

Hoppas det löser sig för dig så du får upp paneler.

Re: Brist solpaneler

SunToEarth
Det är ett bra pris med 122,4 Euro för 270 W men hur får du den till Sverige och vad kostar frakten?

Re: Brist solpaneler

magneten
Nu har de 270w Trina paneler för endast 110 EUR inkl moms.
Frakten från Tyskland för en pall brukar hamna på ca 100kr/panel. Oftast är det till och med billigare frakt från Tyskland än när man beställer från Svenska firmor :)