0 Wh p några paneler

Andreas
Hej, har 22 amerisolarpaneler på 275w styck på taket. Växelriktaren solar edge men inga optimerare. Nu är inte elmätaren bytt varför elproduktionen är avstängd men jag kan ändå se produktionen eller? Ser att vissa paneler ger massor medan några inget? Beror det på att produktionen är avstängd eller något annat? Kanske inte dra några större växlar av detta eller vad säger ni? Vpre bra om någon ned kunskap kunde förklara. Ser också numreringen på panelerna. Panel ett är mitt på taket och alla verkar vara kopplade i en stäng är det mest optimala?

Tack på förhand

Re: 0 Wh p några paneler

TommyE
Om produktionen är avstängd, så blir det ingen produktion. Eller missförstod jag frågan?

Re: 0 Wh p några paneler

Gunnar
Blir lite fundersam när du skriver att du inte har några optimerare. Det är väl optimerarna som sänder data till växelriktaren så att man kan följa produktionen på panelnivå. Utan optimerare så får du inte den informationen.