solenergi i bleka tandsbyn

mickeibleka
Hej!

Vi är en by i jämtland som har kickstartat solcellsinstallationer i länet med låga priser (utskåpar stora vindkraftverk) och rejäla anläggningar.

Vi hade en mässa med 3 solanläggningar i fjol (totalt 55kw), iår blir det 6 anläggningar (95 eller 115 kw) alla närmsta grannar och gångavstånd mellan anläggningar , blandat takmonterat och mark.

installerade pris/watt (ink bidrag) ligger på mellan 5 och 10 kr
priser etc redovisade i faceboklänken

http://www.facebook.com/SolenergiIBleka

Re: solenergi i bleka tandsbyn

nelos
Snyggt! Det var rejäla anläggningar.

Ska bli intressant att följa.

Kommer ni ned mot 5 kr/W inklusive allt så är det riktigt billigt, det är svårt att köpa solpaneler i Sverige till det priset om inte bidraget räknas in.
Fast 45% bidrag gör ju sitt till.

Kommer själv troligen hamna på närmare 10 kr/W för min anläggning.

Re: solenergi i bleka tandsbyn

Riktigt fina anläggningar det där. Jag blir lite avundsjuk på alla som har bättre lägen än jag.