Vilken elfirma kan registrera mina solceller till E.On ?

Vilken elfirma kan registrera mina solceller till E.On ?

Morby
Jag har installerat några solceller i ett utehus i Karlskrona skärgård på ung 1,7 kw.
Hade sedan mailat till E.on för att få förslag på nån elfirma nånstans där men de orkade inte ens svara på mitt mail.
Är det någon här som kan rekommendera nån elfirma här som kan göra detta som har behörighet att registrera mina solceller på E.On åt mig?

Frågar Lars

Re: Vilken elfirma kan registrera mina solceller till E.On ?

Morby
Är det ingen här som kan rekommendera en firma i Karlskrona trakten eller längre därifrån?

Re: Vilken elfirma kan registrera mina solceller till E.On ?

FreddeBjarnehall
Hallå, du kan alltid gå in på elsäkerhetsverket

https://e-tjanster.elsakerhetsverket.se/foretag/kolla-elforetaget

Där kan du söka på elfirmor som är registrerade för at jobba med produktionsanläggningar för el. Skickar in en föranmälan som det heter till Eon gör elfirman innan de installerar dina solceller.