Växelriktare

Mono Wafer
Hur vanligt / ovanligt är det idag med fastigheter som bara har enfasig installation? Är det helt kört att försöka sälja en enfasig växelriktare? Eller finns det äldre torp och sommarstugor som bara har enfasigt?
Har en SolarEdge 3 kW enfasig med 14 st optimerare som jag långtifrån har bestämt ännu att sälja, men finns det någon som är intresserad?

Re: Växelriktare

Den växelriktaren går säkert att sälja, prova på blocket.se
Den har väl gått ca 5 år eller något sådant, men det är väl ett par års garanti kvar på den?
Men du kan nog inte begära mer än vad en helt ny sådan kostar idag. Kanske bara 1/3-del till hälften.

Tänker du bygga ut med fler paneler och skaffa en större SolarEdge?

Re: Växelriktare

Mono Wafer
@Arne, jag funderar på att bygga ett altantak och då får jag lite mer utrymme för fler paneler. Därför behov av en större växelriktare och då får det bli en 3-fasig. Är även sugen på batterilagring, så om och vad detta resulterar i vet jag inte än, det är ju ändå inte så mycket extra ett altantak kan bidraga med.