Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Tidsangivelsen i forumet är besynnerligt nog am och pm, men sådan används knappats numer.
Man förvånas ständigt över den.

T.ex. ett inlägg kl. 12:16 pm är tidigare inlagt än ett inlägg kl. 10:15 pm.
Det är förvirrande.
Normalt sett är en lägre tal något, som är mindre eller tidigare, men inte i här inte, utan här tvärt om.

Går det inte att ändra till vanlig hederlig 24-timmars-tidsangivelse?

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Hmm, jag har 24-timmars visning. (Se bild)

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Nu hittade jag det. Klicka på ditt användarnamn "uppe till höger" och välj "Account settings" och "Advanced settings"

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Tack Micke!
Men jag har aldrig ändrat på tidsangivelsen.
Jag trodde att alla hade tok-tidsangivelsen på sina skärmar i forumet och att det ändrades av administratören lika för alla.

Nu har jag dock ändrat det. Vad bra!

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Men idag den 28 juni, 2016, när jag går till detta forum, så är det tillbakaändrat till toktidsangivelsen.
Och om jag loggar in är det fortfarande toktidsangivelsen.

Skall man behöva ändra varje gång man besöker forumet?
Administratören borde kunna ställa in 24-timmarstid, tycker man, så det gäller som grundinställning, som alla ser det.

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Hej igen

Tyvärr hittar jag ingen sådan central inställning.

Jag vet inte varför inställningen "tappas bort" för dig. Jag antar att du klickade på "Update settings" när du ändrade inställningen.

Men behöver du logga in varje gång du besöker sidan, eller förblir du inloggad när du återkommer?

/Micke

Re: Tidsangivelsen, ändra till anständig sådan

Arne
Tack igen,

Givetvis tryckte jag på " Update settings".

Jag loggar endast in på forumet om jag tänker göra någon kommentar.
Det är ju endast då man behöver vara inloggad.

Skall jag endast titta på inlägg, behövs ingen inloggning.
För båda fallen ser jag endast toktidangivelsen.
Det måste alltså vara någon(programskaparen) som bestämt att det skall vara toktidangivelse,
om inget annat anges.

Det verkar som om forumet endast kommer ihåg vald tidsangivelse under inloggningen.
Loggar man ur, så glömmer forumet bort vald tidsangivelse.