Teoretisk/Verklig effekt..?

Re: SV: Teoretisk/Verklig effekt..?

Nu i augusti har jag som mest fått ut ca 24 kWh per dag på min 4,3 kW-anläggning. Det har hänt vid två tillfällen.

Med andra ord får jag som mest ut ca 5,58 kWh/kW i augusti i Stockholmstrakten.

Re: SV: Teoretisk/Verklig effekt..?

Andreas
Ska flytta om panelerna, sen prata med länsstyrelsen imorrn, om att bygga 1kw till på huset..

Re: SV: Teoretisk/Verklig effekt..?

har fått ut 22.5kwh som mest på en under 3 olika  ganska så fina augustidagar dock lite moln, runt 18 är ganska normalt och som sämst 5kwh under en mycket mörk och regnig dag.
Min anläggning är dock inte optimalt placerad.

Installerad effekt är 4,08kw i sydöst med endast 10° lutning, den har alltså gett 5,5Kwh/kwp under de bästa augustidagarna

Re: Teoretisk/Verklig effekt..?

Själv så gav 2/8. 85,86kWh det blir på 13.25kWp 6,48kWh/kWp  ganska när dig.

Rekordet är ändå ifrån 5/6 som gav 83kWh men då innan jag kompletterade anläggning. 7,12kWh/kWp. Det var dock inte en helt molnfri dag men kall och blåsig.

Sent: Sunday, August 25, 2013 11:11 AM
Subject: Re: SV: Teoretisk/Verklig effekt..?

Nu i augusti har jag som mest fått ut ca 24 kWh per dag på min 4,3 kW-anläggning. Det har hänt vid två tillfällen.

Med andra ord får jag som mest ut ca 5,58 kWh/kW i augusti i Stockholmstrakten.

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Teoretisk-Verklig-effekt-tp5001995p5002074.html
To start a new topic under Solcellsanläggningar - Projekt, email [hidden email]

Re: SV: Teoretisk/Verklig effekt..?

Andreas
Hej igen..

Svalt och blåsigt, och soligt utan moln, så maxade den igår på 1870w, vilket är ganska nära 2205w...så under optimala förhållanden så..

/A
12