Strålkastare med solenergi

Kerstin Axelsson
Har en liten solfångare nu som jag köpt på Rusta . Vi har använt  den tillsammans med fritidsbatteri i hästhagen för att få el till staket . Denna vintern har vi även installerat 12v stråkastare för att kunna få belysning under de mörka kvällarna. Tyvärr funkar det inte helt tillfredställande. Kanske någon här kan tipsa mig om vad man ska ha för att få detta att fungera ?

Re: Strålkastare med solenergi

callec
Solceller är precis som det låter, solen tillverkar ström
Tyvärr så är det väldigt lite soltimmar på vintern, det blir väldigt dyrt att driva saker under den årstiden.
Jag tror det är bättre med ett vindkraftverk och batterier i ditt fall.

Re: Strålkastare med solenergi

Vad för strålkastare har ni använt?