Solceller i sommarstugan i Blekinge

Morby
This post was updated on .
Nu har jag meckat upp 7 st 280 watts paneler på uthuset vid vår sommarstuga i Blekinge skärgård. Har även kopplat in min gamla SMA riktare på 1200 watt.
Enda problemet är att SMA invertern inte vill starta. Inte en enda LED lampa eller displayen vill starta.
Verkar som att denna inverter får hamna på återvinningen.

Finns det någon här som vill sälja sin gamla inverter så jag kan få lite ström från mina paneler?

Fortsättning i ämnet fortsätter.

Re: Solceller i sommarstugan i Blekinge

Morby
Problemet nu löst. Hade vänt på plus och minus in till växelriktaren. Pinsamt fel alltså.
Men nu funkar växelriktaren som den ska.

Måste sen kontakta en elektriker som anmäler systemet till E.ON. innan jag kopplar in den på systemet.
Fortsättning följer.

Re: Solceller i sommarstugan i Blekinge

Morby
Är det någon här som känner en elektriker i Karlskrona skärgård som kan registrera denna anläggning till E ON ?