Solceller från Solcellen?

hastish
Hej,

Jag har fått en offert från Solcellen Sverige AB.
Känner någon till deras verksamhet och kvaliteten på utfört arbete och val av material?

Huset i sig har väldigt goda förutsättningar för solceller, söderläge, inga hinder eller skuggning eller liknande. Takmaterial är Bender Palema betongpannor, läkt, duk, råspont.

Offerten i korthet:

Växelriktare Solis 3-fas 12kW.
Solcellspanel Suntech 320W Helsvart x 42 st.
Wifi-kit.
inkl. montage och efter grön rot = 104 tkr. (pris 122 tkr före grön rot, inkl moms).

Förväntad årsproduktion 13000 kWh. Jag tycker att priset spontant är bra.

Vad behöver jag ta reda på mer för att inte gå på någon mina? Tacksam för input.

Re: Solceller från Solcellen?

happe
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Solceller från Solcellen?

hastish
Hej!

Ja det är den hemsidan.
Bra tips! Det ska jag absolut be om.

Hur är Suntechs paneler och Solis växelriktare?
Det verkar som att man tagit prisvärda paneler om man ser till watt per krona. Effektiviteten verkar dock vara 19% men det antar jag ändå lönar sig då priset är lägre än paneler med högre effektivitet.

Re: Solceller från Solcellen?

Har du kollat här i forumet om någon här har kina suntech? Finns sökfunktion. uppe till höger.

Re: Solceller från Solcellen?

Ottob
Någon som har erfarenhet från denna leverantör?