Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)

Ghia64
Hej!
Efter uppdatering av mitt system så blev denna invertern för liten.
Sattes upp 2011 (12 års garanti, så 8 år kvar).
Har lagt ut den på Blocket för 6250:-, vilket bör vara ca halva nypriset.

Kan även lösa lite Optimizers till bra pris om någon är intresserad av sådana.

Mvh
Mattias
Göteborg

Re: Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)

Hur många A? Är det 20A säkring som gäller? Hittar ingen data på den, men lär ju ej funka på 16A huvudsäkring, eller går den att effektbegränsa?

Men hursom märkligt, räknade i Sunny design, om jag har 4kw växelriktare som jag har idag, eller 6kw så blir det samma årsproduktion.! 5400kwh...

Re: Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)

magneten
Det ska vara lite överdimemsionerat

Re: Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)

Ghia64
Jag har avsäkrat 20A och inte haft några problem. Har för tillfället 6800W inkopplat, men i två olika väderstreck så Peakeffekten ligger inte så högt.

Förstår inte riktigt ditt resonemang ang 4kW kontra 6kW inverter, kör du 6380W idag på en 4kw Inverter? Är du orolig för att den bryter?

Re: Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)

Norrlandssol.
Precis, 6380w i öst/väst läge, på en SMA 4000, och den slår i botten några timmar på sommaren, men enligt Sunny design så verkar det ej bli nån skillnad om jag tar en SMA 5000, och ska man räkna slantar så går det aldrig att räkna hem..

Och har endast 16A huvudsäkring, och knappt att denna håller vid full effekt...

Re: Solar Edge 6kW inverter Säljes (1-fas)