Pvoutput.

Re: Pvoutput.

jansimon
PVoutput och SunnyPortal skiljer sig fortfarande åt i min anläggning. Idag såg det ut såhär:

PVoutput = 31.580Wh.
SunnyPortal = 31.773Wh

Visst, det är inga stora skillnader, men lite nyfiken vad som gör skillnaden.

Vad missar PVoutput under dagen?

/Janne

Re: Pvoutput.

callec
Pvoutput räknar ihop alla dagens värden till en dygnstotal, så det räcker med en liten felinläsning så blir det fel.
Invertern verkar dock alltid ge rätt dygnsvärden oavsett om det är problem under dagen.

Re: Pvoutput.

jansimon
Ja när man tittar på värdena så känns det som om det är invertern som berättar det exakta värdet, sen att PVoutputs värden skiljer sig lite åt får man leva med. MEN. Detta är ett nytt fenomen hos mig. Tidigare har avläsningen varit densamma i slutet på dagen. Kan ju vara så att man ändra sätt att beräkna? Vad vet jag. Hur har ni andra det? Har ni olika mätvärden mellan inverter och PVoutput?

Re: Pvoutput.

callec
Det var så jag hade det men felen var mycket större
hittills efter ny FW så har det funkat

Re: Pvoutput.

MagnusG
Jag la' upp mitt system på Pvoutput idag.
Fungerade ett par timmar, nu verkar sidan ligga helt nere (får 503).
Någon som använt den längre tid, brukar det krångla?
36x Recom Solar Black Panther 300W, totalt 10,8 kW mot SSÖ i 45 graders vinkel. Fronius Symo 10.0-3-M
Loggar med Raspberry PI/Domoticz
https://pvoutput.org/list.jsp?id=65351

Re: Pvoutput.

callec
Samma för mig
Har använt det i 4år utan problem
Det kommer väl igång igen.
Obs att du efteråt kan editera in värden.