Problem göra inlägg

Arne
Hej allihop!

Från min skrivbordsdator(MS Windows 8, Firefox), och från min bärbara
dator(MS Vista, Firefox) kan jag inte göra inlägg i detta forum.

När jag försöker, så visas meddelandet "Valderingskod matchar inte bilden".
Men jag skrivet precis exakt korrekt siffer- och bokstavskombination, som
bilden anger. Givetvis har jag försökt ett flertal gånger under många
dagars tid, och till och med från min bärbara dator på utlandshotellets
trådlösa nät.

Är det någon som har en idé, vad det kan bero på?
Behövs någon speciell plug-in i webläsaren Firefox för att inlägg i forumet skall kunna göras? Om det kan vara det?

(Personen, som sköter forumet, säger sig inte veta vad det kan bero på.)

Detta inlägg har jag emellertid gjort från en allmän skrivbordsdator på
en teknisk högskolan (Windows, Firefox). Då går det nämligen.
Hälsning

Re: Problem göra inlägg

Uffe
Hej!

Om du registrerar dig och loggar in så behöver du inte ange någon bildkod.
Solskivan1: 42 x ZNShine ZXM5-96-250W, 10.5 kWp, Fronius IG Plus 100 V-3, Pac=8 kW, Helsingborg, 23° takvinkel, rakt söderläge
Driftsatt 2013-09-05 Fronius Solar.web PVOutput

Re: Problem göra inlägg

Jag vet tyvärr inte vad problemet beror på. Plattformen för forumet är gratis, så det fins inte så mycket support att få, tyvärr. (Man får vad man betalar för )

Om någon vet om man kan exportera forumet till en annan plattform, säg gärna till.

Re: Problem göra inlägg

Arne
Tack för tipset Uffe,

Jag har inte provat ditt tips. Jag vill nämligen helst inte registrera
mig och hålla reda på ännu ett lösenord. Detta forum är bra, just pga
att man inte behöver registrera sig.

I webläsaren har jag ett enda tillägget, nämligen Adblock Plus, som
givetvis är aktivt.

I webläsaren finns 2 insticksmoduler, nämligen Adobe akrobat och Intel
identity protection technology. Dessa har jag av säkerhetsskäl alltid
inaktiva.

är det annan som har ide vad det kan vara. Det är nog fel i mina datorers webläsare.

Micke, tack för att du startat, driver och bekostar ett intessant forum. Vi klagar inte.

Hälsning

Re: Problem göra inlägg

Arne
test

Re: Problem göra inlägg

Re: Problem göra inlägg

Re: Problem göra inlägg

Jag kan nämna att på annan hemsida, som i sitt formulär har
liknande sifferbokstavskod i en bild, som man skall tyda och knappa in,
där funkar det utan problem att skicka formuläret från min
skribbordsdator. (Alltså, från skrivborsdatorn, som jag inte kan göra
inlägg i detta solcellforumet med.)

Hälsningar

Re: Problem göra inlägg

Att jag inte kunde logga in normalt, och inte kunde
bli kvitt tydning av siffror och bokstäver i bild,
för att göra inlägg, berodde på att jag hade inställningen
i webläsaren "aldrig lagra kakor".

Accepterar jag kakor, så funkar det.

Arne