Lägger ut videos på hur man bygger en solpanel från grunden.

Lägger ut videos på hur man bygger en solpanel från grunden.

Fredrik Id
Tjena, jag håller på att göra videos på hur man bygger solpaneler från grunden.
För er som intreserade så delar jag en länk för varje video jag gör på denna tråd.

Jag hoppas att jag säger korrekt information om solceller.

Del 1.

Länk:   https://youtu.be/ooivFxMVPbs

Re: Lägger ut videos på hur man bygger en solpanel från grunden.

Fredrik Id
Del två finns nu ute på min yotubeu kanal, den här gången så kommer ni se när jag löder på själva solcellen.

Nästa vecka gör jag en video på hur man serie kopplar solceller för att få en högre spänning och effekt så att man kan ta nytta av solcellerna.

Gilla och prenumerera gärna på min kanal :)

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=qckBoVB5oTQ&feature=youtu.be

Re: Lägger ut videos på hur man bygger en solpanel från grunden.

Fredrik Id
Jag har lagt ut en video på min andra solpanel som jag nästan är färdig med.
Det som saknas på den är en bypass diod och en junc-box :)

Länk: https://youtu.be/C1uXwVGk5NU