Kyab elcertifikatsmätare

ljs-s
Snubblade över en elcertifikatsmätare från kyab.
Är det någon som har testat den?

http://www.kyab.se/index.php/se/elcertifikat

Såg dock inte ut att vara helt gratis, 2495 kr för en beggad om jag förstod det rätt. Gick att köpa beggade via deras webbshop.
Jag ställde en fråga till dom om vad abonnemanget kostar via deras formulär på sidan.
Känns som det borde gå att använda en rasbarry pi eller nått istället för en sån dyr enhet.
12.3 kw tunnfilm via 77 st solar-frontier 160 watts paneler som sitter i öst och väst. Azimut 250 och 70 grader. Taklutningen är 38.5 grader. Invertern är en SMA STP 8000TL-20.

Re: Kyab elcertifikatsmätare

callec
Glöm elcertmätare
Ca 60-75% av elcertifikaten får du utan mätare
med mätare får du betala provision på samtliga certifikat, alltså även på de som du skulle fått utan mätare.
för solelsproduktion är detta ett lurendrejeri

Re: Kyab elcertifikatsmätare

När jag kollade med dem för ett år sedan så var de mycket dyrare än egenels mätare.
Deras ordinarie pris är 7500 eller något likande....
Det går aldrig att räkna hem för villa anläggningar.

Egelels går att räkna hem om man har en anläggning som är >10kw och man gör av med mycket själv.

Sent: Friday, July 24, 2015 7:34 PM
Subject: Kyab elcertifikatsmätare

[...]

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Kyab-elcertifikatsmatare-tp5008841.html
To start a new topic under Frågor och svar, email [hidden email]