Köpa från Webben som privatperson

Jonas M
Hej Forumet!

Jag har letat runt på nätet och kan inte för mitt liv hitta några vettiga svenska webshoppar som säljer till privatpersoner.
Enda jag hittat hittills är:
http://24solar.se/
Som har ett rätt skralt utbud.

Finns det inga andra? Det här tramset med att alla måste ha en egen firma för att man ska kunna göra något i det här landet börjar bli smått enerverande.
Hur gör ni andra som byggt själva? Har alla eget företag?

Nån som har förslag på vettig webshop som säljer Novotegra monteringssytem så blir jag evigt tacksam.
Mvh Jonas

Re: Köpa från Webben som privatperson

Gunnar
This post was updated on .
Om du går in på https://www.solelgrossisten.se så har de Novotegra i sin webbshop. De säljer inte direkt till privatpersoner utan via sina återförsäljare som listas på hemsidan. Jag köpte nyligen paneler via en av deras återförsäljare och leveransen kom direkt från Solelgrossisten inom några dagar.

Ett par andra företag som säljer direkt till privatpersoner hittar du här.
http://www.solcellsgrossen.se och http://www.rofoto.se

Re: Köpa från Webben som privatperson

Perwis
Svesol säljer till privatpersoner. Vet inte vad de har för montagesystem.

Jag köpte från en lokal solelleverantör som var villig att sälja monteringsystem till mig. Det var väldigt bra då jag kunde åka och hämta grejorna själv och kunde få en del tips.
30x275W Amerisolar AS-6P30 Poly, Fronius Symo 6kW växelriktare, Fronius Smart Meter, Schletter montagesystem för falsat plåttak, 5 graders lutning, Orientering NO.

Re: Köpa från Webben som privatperson

magneten
Har köpt Novotegra från TST photovoltaik shop i Tyskland som privatperson här även handlat paneler montagesystem osv därifrån utan minsta problem sedan 2013  till ett tiotal olika anläggningar :)

Re: Köpa från Webben som privatperson

Jonas M
Tack för svaren.
Lite som jag misstänkte. Det blir att beställa från Tyskland om man vill montera själv.