Kompisens anläggning 15 kWp på södertak i Halland

1 meddelande Alternativ

Kompisens anläggning 15 kWp på södertak i Halland

solis
Hejsan! Nu ska min kompis skaffa solceller. Han lämnar bort arbetet och köper nyckelfärdigt. Jag tänkte hjälpa han och se till att de värsta misstagen undviks.

Han har fått offert på systemet och montagesystem blir K2.

Skena: K2 SolidRail Light 37
Krok: SolidHook Pan Tile Alpin H47/121 40x8

Naturligtvis så har jag sett till så att kompisen fått ta del av snö- och vindlastberäkningen. Jag bifogar resultatet för de 2 takytorna nedan.

Det verkar väl OK så lång eller vad säger ni?

Tak 1