Inverterdata till nätägare

PatrikF
Håller på att bli tokig på uppgifterna som skall in till nätägaren.

Växelriktare Fronius Symo 10.0-3-M

Över/underspänning och över/under frekvens hittade jag ett dokument här på forumet som visar att rätt värden blir valda när "setup SE" väljs"

Databladet till växlaren säger N/A på Pst och Plt, och hänvisar till att det är inte relevant för invertern.
Ett gammalt datablad anger Pst = 0,29 Plt = 0,28 då överskrider Plt det rekommenderade värdet på 0,25.

Sen saknar jag värde för "Ö-drift" och cos fi,  (Cos fi anges till 0-1 ind./cap)

Vilka värden har ni skickat in till nätägaren?

Med vänlig hälsning
Patrik

Re: Inverterdata till nätägare

Arne
Det du undrar över ska du höra med firman där du köpt växelriktaren, de ska ge dig sådant, såvida du inte själv vill krångla och försöka kontakta tillverkaren Fronius.

Re: Inverterdata till nätägare

Se under dokument hos Solcellsgrossen, hjälper dom?

http://www.solcellsgrossen.se/symo-10.0-m

Re: Inverterdata till nätägare

PatrikF
hej, Lite återkoppling.

Köpte min inverter från tyskland så lite dåligt med dokumentation...

Min elfirma som kopplade in anläggningen hade all data som behövdes till nätägaren (Vattenfall).
Så det gick mycket smidigt med både inkoppling och kommunikation med vattenfall.
Den 6:e december fick jag anläggningen på 9kw drifttagen.

Spännande att följa produktionen till våren!

mvh
Patrik