Igångsättning Huawei Sun2000

Rolf
Hej . Jag är ny här på forumet . Det verkar vara krångligt att få igång Växelriktaren , Huawei sun2000 .
        Vad är Grid code och är det något som är väsentligt för att växelriktare överhuvudtaget ska fungera ?
        Eller är den bara till för att få igång appen ?  Vore roligt höra erfarenheter av er som lagt igång en
        Sun2000

Re: Huawei Sun2000

Rolf
Hej . Hittar inget svar på forumet . Vid drifttsättning behövs Grid Code . Men hittar ej mitt lands kod i listan

Re: Igångsättning Huawei Sun2000

Välkommen till forumet!

Vilket land är "mitt land"? Växelriktaren kanske inte är godkänd för det landet du kallar "mitt land".
Men jag känner inte till kinaväxelriktare.

Grid code är väl elnätskod. En inställning för att tala om för växelriktaren i vilket land den är ansluten till ett elnät. Den inställningen är mycket viktig för säkerheten.