IBC Topfix 200

Jasse64
Någon som känner till svensk leverantör på detta monteringssystem?
Västra Götaland, 3,3 kWp, SMA SB 3000HF+2,2kWp, SMA SB 2000HF. 15°, SO azimut 330°

Re: IBC Topfix 200

Arne
Hör med denna firma:

Electrotec Energy
Adress: Rannevägen 7, 43295 Varberg
Tel: 076-6145587
E-mail: info@electrotecenergy.se

Om de har just IBC monteringssatser vet jag ej. Hemsidan avslöjar inte fabrikaten.

Re: IBC Topfix 200

Re: IBC Topfix 200

DrivMedEl
Ja min anläggnings underkonstruktion är levererad av IBC Solar. Hade ju inget att jämför med tyckte att det funkade bra.
Det som jag senare har reagerat på är att krokarna inte är utformade som ett "U", en krok som utformad som ett U kommer att ge mindre mekaniskt tryck mot takpannan vid stora snölaster än de som mer liknar ett L.

Re: IBC Topfix 200

Jasse64
Jag har ett paket från Vattenfall redan med just detta monteringssystem. Nu när jag vill bygga ut sä tänkte jag köra med samma för enkelhetens skull. Denna gång ska jag dock göra allt själv och har beställt allt från just den sajten du hänvisar till. Tyvärr så var frakten på de långa aluminium profilerna hutlös så det tänkte jag ordna här i Sverige. Vattenfall tar sina paket genom Solkompaniet som jag inte tror säljer direkt till privatperson. Får leta vidare.
Västra Götaland, 3,3 kWp, SMA SB 3000HF+2,2kWp, SMA SB 2000HF. 15°, SO azimut 330°

Re: IBC Topfix 200

Jasse64,

Vilken firma köpte du alu-profilerna på och där frakten var "hutlös"?

Re: IBC Topfix 200

Jasse64
Hej Arne,
Jag tittade på photovoltaik i Tyskland. Skulle jag beställt de långa aluminiumprofilerna där hade priset gått upp med 3000-4000kr. Nu var det ett tag sedan jag gjorde beställningen men vill minnas att det var så.
Nu har jag löst det på annat sätt vilket blev avsevärt billigare.