Hjälp studenter hjälpa dig!

Daniel Karl sson
Hej!

Daniel heter jag och hittade precis in på detta jättetrevliga forumet!

Jag håller på att läsa till civilingenjör uppe i Luleå och håller på med ett utvecklingsprojekt med Inverters/Växelriktare.

Jag skulle mer än gärna komma i kontakt med någon här och prata lite om hur man resonerar och tänker när man köper en sån här produkt och vad man som kund skulle vilja att den har för ytterligare funktioner.

Om man känner sig manad och skulle tycka det vore roligt att svara på lite frågor, så får man gärna höra av sig till mig på:
kardan-9@student.ltu.se

Kan inte erbjuda mer än otrolig tacksamhet och absolut en fikabulle om du skulle befinna dig någonstans i Norrbotten!

Om man har någon tanke vad jag skrivit här så man gärna kommentera nedan!

Med bästa hälsningar
Daniel

Re: Hjälp studenter hjälpa dig!

Jag är nöjd med vad jag köpte.

När den en gång skall bytas ut om ca 25 år = halvtid för anläggningen
Då vill jag ha samma men med 4st mppt istället som idag endast 2 mppt, lägre vikt är ett annat önskemål.

Re: Hjälp studenter hjälpa dig!

magneten
Fler mppt ingångar 3-4st totalt för framtida utbyggnad eller för mer komplexa installationer,  två mppt är väl vanligast idag.

Inbyggt utbytbart överspänningsskydd för att skydda anläggningen ytterligare.

Har fått för mig att tunga ekektronikprylar har bättre hållbarhet än lätta, bara en känsla dock...