Hjälp att räkna/projektera solcellanläggning

Hjälp att räkna/projektera solcellanläggning

Jonny
Hej!
Har funderat på Solceller alternativt solfångare i många år men hela tiden skjutit det på fram tiden då jag vet att jag kommer behöva lägga om taket inom en snar framtid och isådanna fall göra det samtidigt.

Men nu börjar jag närma mig takomläggning och skulle behöva hjälp med hur jag skall dimentioner och räkna på en anläggning? payoff tid mm

Ser inglägg Med GSE plattor och det ser mycket bra ut. var vänder man sig för att få offert på det ?
Sverige eller importera själv?

Hur många solceller skall jag sikta på?

Re: Hjälp att räkna/projektera solcellanläggning

Du har lagt din fråga under olämplig rubrik, jag föreslår du lägg den under "frågor och svar"
Jag har svarar dig där. Radera gärna ditt inlägg här.