Fel vid inloggning

BengtK
Jag har , sedan en tid tillbaka, ett märkligt fel vid inloggning på forumet.
/ tror det började när reklamen dök upp /.
Jag loggar in och allt ser bra ut , men blir tyvärr inte inloggad.
/ All reklam ligger kvar /
Gör en återställning av  lösenordet ( Reset ) och - Voilá - inloggad.

Nästa dag är det samma sak igen ( efter att datorn varit avstängd under natten ).
Har kontaktat Micke - vet inte vad det beror på.
Någon annan ? samma fel ?  Tips på lösning ?
33 st Sharp ND-R245A6 (245W) 8,085 kW 54,2 m2 Rakt söderläge 0°. Taklutning 27°. Kostal 7,0. 2 strängar 15 +18 54 st Stion 150W tunnfilm 8,1 kW 58,9 m2 Rakt norrläge 180°. Taklutning 27°. Kostal 5,5. 2 strängar 27 +27

Re: Fel vid inloggning

Hej BenktK,

Om jag koggar in, så som man skall, dvs på "solcellforum.se" och
där väljer "logga in", så kan jag ange epostadress + lösenord och
komma in. Men, när jag skall göra inlägg så måste jag tyda siffror+
bokstäver i en bild. Alltså såsom en icke inloggad måste göra.

Men, om jag trycker på länken i epostmeddelandet jag en gång fick
av Nabble, när jag registrerade mig. Och loggar in därigenom, ja då
kan jag göra inlägg utan att tvingas tyda siffror och bokstäver i en bild.

Med min dator kan jag nämligen av någon för mig okänd anledning inte
göra inlägg genom att tyda siffor och bokstäver i bilden, och ange vad
jag får fram, pga att troligen använder de som skapat forumsprogrammet,
någon Javaskript eller annan skript, och det funkar inte på min
skrivbordsdator(köpt 2014, Windows 8.1), av någon märklig anledning.
Från annan dator går det dock bra att logga in, som man skall, och slippa tyda
siffror+bokstäver för att göra inlägg.

Jag får tyvärr hålla på så här omständligt.

Jag har frö någgra månader sedan meddelat forumsägaren, Micke,
men han får tydligen ingen hjälp av programmakarna.

Re: Fel vid inloggning

Prova om ni kan aktivera "third part cookies" i inställningarna för webbläsaren. Annars kan ni försöka leta i supportforumet för Nabble: http://support.nabble.com

Det är väl ungefär så långt supporten från forumleverantören sträcker sig...

Bengt, har du provat om det fungerar från en annan dator? Vad använder du för webbläsare?

Re: Fel vid inloggning

BengtK
Godkände tredjeparts cookie - Voilá
Löst
Tack
[...]

När jag ändrar till att acceptera kakor i webläsaren,
ja då funkar allt impecable, som fransosen skulle säga.
Alltså, fin fint.

Arne