Elektriker i Göteborg?

Fredde-GBG
Nån som känner till en kompetent elektriker med erfarenhet av solcellinstallation? Vore ju extra bra om han inte ser några problem med att jag själv skruvar ihop MC4-kontakterna.

Elektriker generellt har jag inga som helst problem att få tag i men jag vill ha nån som har solcellserfarenhet.

Re: Elektriker i Göteborg?

Du vet allt redan, OK. Ring elfirmor i Götet och fråga om de vill hjälpa dig.

Re: Elektriker i Göteborg?

Fredde-GBG
Tack, jag vet exakt vad jag behöver. Frågar man efter en elektriker så är det väl en förutsättning att han har en behörighet att luta sig mot eller hur? Det är EXAKT samma regler om jag skall installera  solceller som om jag skall ha ett extra eluttag nånstans eller en jordfelsbrytare skall instslleras. Skiljer inte nåt öht.

Jag frågade alltså efter en elektriker i Göteborg som har erfarenhet av solcellsinstallationer. Förslag någon?

Re: Elektriker i Göteborg?

Tåbro79
Jag kan rekommendera ElektroEmanuel i Kungsbacka, som anslöt min solcellsanläggning 2015 som köptes av Merasol och batterianläggningen 2018 som köptes av Eon. /Hans, Lindome

Re: Elektriker i Göteborg?

Fredde-GBG
Arne wrote
Du vet allt redan, OK. Ring elfirmor i Götet och fråga om de vill hjälpa dig.
Proffsigt av dig att gå in och ändra ditt inlägg efter mitt svar, verkligen. Ibland är det bättre att antigen svara på frågeställningen om man har nåt att tillföra och har man inte det så kan man istället tiga.

Jag ställde ingen fråga alls om det du försökte läxa upp mig om. Och ja, jag har fullständig koll på vad man får och inte får göra, det har en elektriker med. Tråkig attityd, du verkar ju fö ha extrem koll på solceller och har mycket ovärderlig input.

Men nu frågade jag efter tips på elektriker, dvs jag vill ha referenser och tips från. Att då ta telefonen och ringa runt är väl kanske inget vidare förslag alls eller hur? Jag har fö mycket bra kontakt med en elfirma och kan utan problem få tag i en elektriker men nu har dom noll erfarenhet av solcellsinstallation och då är det inte aktuellt.

Re: Elektriker i Göteborg?

Fredde-GBG
Tåbro79 wrote
Jag kan rekommendera ElektroEmanuel i Kungsbacka, som anslöt min solcellsanläggning 2015 som köptes av Merasol och batterianläggningen 2018 som köptes av Eon. /Hans, Lindome
Tack, skall kolla det. Lustigt, har fått ett tips på en annan elektriker med från annat håll. Även den elektrikern är från Kungsbacka.