5040 Wp i Bredaryd, Småland

lase
Hej, tänkte dela med mig av några bilder från en solcellsanläggning som jag var med och installerade hos mina föräldrar. Den sattes upp på garagetaket som har plegel/fejktegel plåt. Modulerna fyller i princip hela taket men syns inte mycket eftersom taklutningen bara är ca 10 grader.

Installationen gick mycket smidigt, jag tillsammans med elektrikern monterade allt på taket och elektrikern installerade sedan åskskydd, växelriktare och egenelmätaren. Allt på ca 11 timmar.

Materialet förutom egenelmätaren köptes från Solcellsproffsen

Produktionsstatistik: https://www.solarweb.com/Account/GuestLogOn?pvSystemId=6bd7ae6f-de13-434f-a3bd-a47600cc1785

Re: 5040 Wp i Bredaryd, Småland

magneten
Snyggt montage och bra val av riktare i förhållande till paneleffekten, ser att den jobbar nära max :)

Re: 5040 Wp i Bredaryd, Småland

lase
Nu är sammanställningen på totala kostnaden klar.

Moduler, monteringsdetaljer, växelriktare, åskskydd, elcertifikatmätare, nätverksswitch, montering och elarbete blev tillsammans 76290 kr. (Jag hjälpte till vid monteringen vilket minskade kostnaden där en del.)

Förhoppningsvis får vi 35% bidrag utbetalt någon gång nästa år vilket skulle sänka kostnaden till: 49589 kr.