12 kWp i Upplands Väsby

Björn Färestad
Har till sist fått det mesta klart med min anläggning.
Valde att låta ett företag leverera en nyckelfärdig anläggning.
105 st tunnfilmspaneler Solibro SL2 CIGS 115W
1 st Fronius 150 V3 Inverter
Efter bidrag 138 000 :-
Ska kunna ge ca 9 000kWh/år
Bytte till Vattenfall som leverantör för att få sälja till dem, vad jag förstår så betalar dom mest första året, om man ligger i Eons nät och har byggt själv. Efter ett år kan man behöva omförhandla.
Eon var lite krångliga, det tog ca 18 dagar från det anläggningen driftsattes tills mätaren byttes. Då hade jag ändå fixat momsregistrering långt innan, och installatören var på tårna med för och färdiganmälan.
Nu klarade jag inte av att ladda upp någon bild här den här länken kanske fungerar: http://home.solarlog-web.se/1748.html?c
Ångrar att jag inte tog bort köksfläkten på nåt sätt, den och sotarens steg, då hade jag fått dit fem paneler till och kunde haft de sammanhängande.
Förväntad vinst första året är ca 9000:-, blir spännande att se.
/Björn

Re: 12 kWp i Upplands Väsby

TommyE
Skoj, välkommen till elhandlarna :-)

Det där med tid att byta elmätare verkar vara ett lotteri, vi har Vattenfall som elnätsägare för dom tog det 31 dagar att byta mätaren, även om dom så stort lovar inom 14 dagar. Men det är nästan bortglömt nu.

Re: 12 kWp i Upplands Väsby

Henrik.L
Verkligen... Ligg på! Mitt ärende hamnade mellan två stolar två gånger, tack vare installerande elektriker och vattenfall themselves! Extra intressant när installerande elektriker gnäller på kompetensen på sin arbetsgivare!
Vänta inte en extra dag utan mejl eller telefonsamtal!
11,97 kW (38 * 315W ECSolar) 76 m2
15 paneler syd, 12 väst, 11 öst, alla 17graders lutning
SolarEdge med optimerare på varje panel
Länk till produktionsdata - SolarEdge
Länk till produktionsdata - PVoutput