solvärmen i nytt hus

fred
Jag är väldigt intresserad att använda solvärmen ,vi redan har beställt NIBEF750 och vill köpa en VPBS300 akkumulator från Nibe som kan även kopplas till max 6 m2 solfångare.
Vad rekommenderar ni?
Är den en bra insats?
Jag hade läst att med sol värme man för vad man har betalt efter 5 år.
huset är 163m2
Vi ska ha bubblebadkar och spabad.
Vad är den bästa solfångare branden som man kan köpa?bra kvalitet och inte dyr.
Tack på förhand 😊

Mvh,
Fred

Re: solvärmen i nytt hus

JonteY
Jag kör Inka energi mot acc-tank, fungerar fin-fint. http://inkaenergi.se/

23kW glas-glas-mono-paneler av märket Solarwatt, 30års produktgaranti, effektgaranti på 87% efter 30år. 26m2 solvärme (plana paneler).

Re: solvärmen i nytt hus

Jag kör med utrustning från Svesol; Solfångare Wagner Euro L20AR (vatten) 9,44m², 750L accu Dalatanken, Vattenmantlad pelletskamin Rika Evo-Aqua.

De säljer även solceller.

http://svesol.se/