sambeställning av paneler i Skåne?

Krux
Finns det någon här, gärna i Skåne, som är i startgroparna att beställa paneler någonstans? Kanske ska du beställa men pallen är inte full, som i mitt fall då jag hade tänk mig runt 10-15 paneler eller kanske behöver du bara en och en halv pall och jag kan åka med på den andra halvan? Kanske ska du komplettera din anläggning med fler paneler?  Jag hade då tänkt mig att vi delar avgifterna 50/50 på den pall vi köper eller på den pall där jag har mina paneler på. Jag har för närvarande inte bestämt var eller vilka paneler jag ska ha så jag är öppen för förslag.

Re: sambeställning av paneler i Skåne?

Norrlandssol.
Jag köpte 22st 290w paneler från Ev power, otroligt snabb och bra service med snabb leverans, men kändes lite sådär att förskottsbetala 44' pix till utlandet, men snabbare leverans från Tjeckien än från Stockholm!

Men för dig så har du nästan nära till Tjeckien med bil och släp, vi har 140mil till Skåne..

Re: sambeställning av paneler i Skåne?

Krux
Absolut har jag kikat på Ev-powers 290w paneler från Schutten solar. En pall med 20 eller 23 paneler  ville dom ha 150,8 Euro för exklusive VAT (~1430:-) plus VAT och 340 Euro eklusive VAT för frakten. 161,7 Euro exklusive VAT om jag beställde 12st. Ställer mig dock tveksam till tvåmeters-paneler då det bli mer jobb och svåråtkomligt på taket. 10 st 250w paneler begärde dom 143,30 Euro exklusive VAT och för en hel pall med 25-29st 250w är priset nere på 130 Euro exkls VAT, det känns svårslaget någon annan stans va?

Jag har styvt 100 mil enkel väg från Helsingborg till Prag så visst skulle jag kunna köra dit, men inte utan sällskap. Men räknar man in bensin/diesel, mat, eventuellt husrum eventuell hyra av lastbil/släp, samt färjeresor så tror jag att det går på ett ut, kan vara skönt att slippa sitta & trycka långsträckor i bilen bara för att man är snål som en kornjude. Förskottsbetalning har jag inga bekymmer med, man har ju bra skydd både genom paypal, visa/mastercard och swedbank om man skulle stöta på patrull.

Re: sambeställning av paneler i Skåne?

Norrlandssol.
Inte så jättestor skillnad i längd mellan 250w och 290w i längd, och för mig betydligt bättre med långa och smala paneler, ryms betydligt bättre på taket än korta/tjocka paneler.

Sen kostar paypal tjänsten 6-10% på beloppet, och tror knappast Visa/MasterCard eller nån annan bank hjälper dig om du blir blåst!

Men det är ett seriöst företag..annars har jag stora problem att betala i förskott, då väldigt stor bedrägerifaktor både bland företag och privatpersoner..

Hade jag haft 100mil så hade jag åkt, lite minisemester och några öl på vägen hem, och ryms lätt på en släp..