hur deklarera momsen

mats
Är det momsen man fått när man sålt kwh som ska deklareras?
Hur mycket moms har man fått då....tror inte jag fått nån uppgift om det....
eller får man räkna ut det djälv..

Re: hur deklarera momsen

callec
Du får räkna själv, kolla bara Kreditfakturorna.

Re: hur deklarera momsen

Morby
Jag fortsätter i denna tråd med min fråga hur man ska deklarera.
Jag får räkningar från Vattenfall där det står hur mycket moms jag får det står på en separat sida så det är bara att räkna ut får det gångna året 2015.

Men deklarationsblanketten för moms är inte självförklarande var nånstans jag ska notera toitalbeloppet
för moms jag har fått? Är det någon här som kan förklara var man skriver detta?

Lars

Re: hur deklarera momsen

BengtK
Det finns en "gammal" tråd avs. moms mm 2014. Kolla denna :
http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Inkomstdeklaration-for-2014-tp5007540p5007687.html

33 st Sharp ND-R245A6 (245W) 8,085 kW 54,2 m2 Rakt söderläge 0°. Taklutning 27°. Kostal 7,0. 2 strängar 15 +18 54 st Stion 150W tunnfilm 8,1 kW 58,9 m2 Rakt norrläge 180°. Taklutning 27°. Kostal 5,5. 2 strängar 27 +27

Re: hur deklarera momsen

Morby
Frågan är löst!
Efter att ha läst denna länk fick jag svaret vad jag var ute efter.
Stort tack Bengtk !

/Lars