behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

ast

behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

ast
Hej.

Köpte nyss en SMA Energy Meter 2.0.
Kopplade in den och registrerade den som en ny PV i Sunny Portal, jag fick då en ny sida där jag kan se energin som går in/ut ur huset. Men den kommunicerar inte med min SMA 10000TL-20(får ej current power), så den kan inte räkna ut "egenanvänd energi".

Jag misstänker att jag måste registrera min 10000TL-20 med energymetern men det går inte utan att jag först tar bort befintlig registrering av min 10000TL-20. Men tappar jag inte all insamlad data då (historiken)?

Några tips på vad jag gjort för fel?

https://www.sunnyportal.com/Templates/PublicPage.aspx?page=f9fb0c67-3313-4849-8ff7-056abb0b9310
https://www.sunnyportal.com/Templates/PublicPage.aspx?page=2e76df0b-85c2-457f-a647-11086f152689

/Anders
ast

Re: behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

ast
Ser att jag lite felaktigt anget vad det är jag har. Det är en Sunny Home Manager 2.0 jag har, inte energy meter 2.0.

/Anders

Re: behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

magneten
Kolla i facebookgruppen "Vi som gillar solel" där har Janne Ström precis installerat och driftsatt just en sådan SMA home manager 2.0 som han skrivit lite om dess funktioner!

Vet ingen på forumet som har installerat en sådan ännu...

ast

Re: behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

ast
Tack för tipset!

Ska kolla sidan.

Jag fick hjälp av SMAsupporten tillslut.

/Anders

Re: behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

malbeck
Man måste ta bort webconnect från invertern innan den kan hittas av Home managern 2.0, då den sköter all kommunikation med portalen!

Såg dock att du redan fått hjälp!

☀️☀️☀️😎
ast

Re: behöver hjälp, Sunny Portal-Energy Meter 2.0

ast
Tack ändå!

/Anders