View more

Gunnar
This post was updated on .
Går det att få bort view more funktionen längst ner till vänster så att man kan scrolla på sidan som tidigare? Nu är det helt hopplöst speciellt på inlägg som har många bilder. Ett evigt klickande för att komma framåt.

Re: View more

Arne
Jag håller med föregående talare.
Tokdåligt nu, då man måste tok-klicka en massa för att se inlägg.

Jag skulle gissa att de infört "view more" för att minska datatrafiken på sin server.
Många lägger i sina inlägg på tok för datatunga bilder(t.ex. 2 Mb-bild när, 80 gånger mindre 0,025 Mb skulle räcka) som måste laddas ner till användarnas datorer vid surfande på forumet.

Re: View more

tor_fransson
Det finns ett relativt enkelt sätt att gå runt view more.

Med Chrome, när du kommit in på www.solcellsforum.se:

Tryck Ctrl-Shift-J, det startar javaskriptkonsollen, där ser man massa röda felmeddelanden men strunta i dem. Längst ned finns en prompt '>', där klistrar du in följande text:

Nabble.currentHeight = 12000;Nabble.get('nabbleiframe').style.height = '12000px';

Tryck enter, sedan Ctrl-Shift-J igen för att stänga javaskriptkonsollen. Nu är "View more"-länken bara synlig ytterst sällan, till dess du navigerar bort från sidan och kommer tillbaka igen.

Med Firefox är det ungefär samma, fast man skall trycka Ctrl-Skift-K istället.

Re: View more

Martin1981
Jag tänkte just skriva en tråd om detta....

Det är även ett fasligt klickande på view more i trådar som inte innehåller bilder, vid varje klick så ser man halva nästa inlägg, detta har gjort att jag inte orkar läsa i forumet...

Och man skall inte behöva byta webbläsare för att komma runt detta....

Martin

Re: View more

tor_fransson
This post was updated on .
Det är inte webbläsaren som är problemet, det verkar som att någon, endera forumägaren, eller Weebly ändrat något på sidan som pajar Nabble, forumprogrammet.

Re: View more

Martin1981
I går på kvällen så var problemet borta i några timmar....

Martin

Re: View more

Nabble har tyvärr ändrat på något som gör att forumets "inbäddning" på Weebly:s hemsida inte funkar som det skall. Jag skall försöka ta tag i saken när jag får tid...

En variant kan vara att gå direkt till själva forumet, utan att gå via sidan den är inbäddad i: http://solcellforum.18852.x6.nabble.com

Med vänlig hälsning,

Re: View more

Gunnar
Tack Micke för länken!  Genom att gå direkt till själva forumet så fungerade det precis som tidigare utan några besvärande view more. Adressen nu inlaggd som bokmärke för enkel åtkomst.