Vattenfalls Fakturor

Stefan
Hej

Fick min första faktura från vatten fall idag.

Det jag reagera på är att de kör med samfakturering och skapar en kreditfaktura (avdrag som vattenfall kallar det) där den el som säljs dras av på den köpta elen i pengar.

På detta sättet blir det konstigt tycker jag då jag bokföringsmässigt inte har sålt någon el utan får bara ett mindre belopp att betala till vattenfall denna gång för den köpta elen.

Någon annan som har några andra tankar

Med vänlig hälsning Stefan
9,75 KW 39st 250w Moduler med Replus 250 Micro Inverter.

Allectra Computer AB

Re: Vattenfalls Fakturor

Morby
Preccis samma för mig från Vattenfall. Har inget svar på detta,

Re: Vattenfalls Fakturor

Måste ju bli precis samma sak, bara att de slipper skicka mindre papper..

Nån som har koll på pengarna för det med nätnytta?

Re: Vattenfalls Fakturor

callec
nätnyttan dras av på samma sätt av nätbolaget mot din nätkostnad på en och samma faktura.

tycker förövrigt som norrlandssol att det är lika bra med en faktura som reglerar allt både inköp och försäljning.

Förstår Magneten bättre nu när jag ser elcertifikatskostnaden från Vattenfall, en kvittning borde vara bra.

Re: Vattenfalls Fakturor

Norrlandssol.
Bytte till vattenfall from 1/4, och den gamla elhandlaren har stora problem att betala ut pengarna from 1/7, skulle bli före jul, sen vart det momsregisrering, sen när allt var klart så hade de glömt bort nätnyttan, och tydligen svårt med ekonomisystemet när pengar skall betalas ut, sa de fick vänta till sista Mars istället..

Googlade och såg att vattenfall har 7.5öre/kWh för nätnyttan, helt okej ju..