Trine crowdfunding av solceller

Westcoast
Det här verkar som ett spännande sätt att göra skillnad på andra delar av jorden. Vi har just gjort en mikroinsats för miljön genom crowdfunding av solceller i Zambia.

Om du hänger på får du 10 Euro i startbidrag på din mikroinvestering ;-) https://www.jointrine.com/just-invested/15585

(Och nä, jag jobbar inte där, jag är bara intresserad och tycker deras idé är lite kul.)

Re: Trine crowdfunding av solceller

Björn Färestad
Nu har jag också gjort det.

Re: Trine crowdfunding av solceller

BengtK
Har - sedan en tid tillbaka - också gjort fyra ( Uganda + 3 i Kenya ) olika investeringar. Dock ännu ingen återbetalning, men det var heller inte det viktiga.
33 st Sharp ND-R245A6 (245W) 8,085 kW 54,2 m2 Rakt söderläge 0°. Taklutning 27°. Kostal 7,0. 2 strängar 15 +18 54 st Stion 150W tunnfilm 8,1 kW 58,9 m2 Rakt norrläge 180°. Taklutning 27°. Kostal 5,5. 2 strängar 27 +27

Re: Trine crowdfunding av solceller

Westcoast
Visst är det lite kul? :-)

Re: Trine crowdfunding av solceller

Henrik P
Ja, visst är det kul :)

Här är en till bonuslänk https://www.jointrine.com/just-invested/15169  (Det är alltså 10EUR rabatt till dig och inget till mig om du använder länken)

Offtopic:

Jag investerar också i Better Globe som planterar träd i semiöknen. Vet någon om andra liknande företag där man kan investera till miljö- och social nytta?