Team "Solsidan" i Västsverige

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

Jansimon
Ja mitt sydostliga läge är verkligen inte optimalt, men så är ju förutsättningen. Får kanske göra en simulering med de olika invertrarna innan nästa del av taket kläs med paneler.

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

magneten
Noterade att team solidans medlemmar var topp 3 på pvoutput idag 😆

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

callec

Juli månads resultat, inte så dåligt.

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

Idag var det ett riktigt bottennapp.
Jag såg Solen i 5 minuter.
Satt och läste mest hela dagen med tänd lampa.....

SV: Re: Team "Solsidan" i Västsverige

Här i Roslagen var det knappt ett moln på himlen idag..... B-)

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

---- callec [via Solcellforum] skrev ----

Idag var det ett riktigt bottennapp.
Jag såg Solen i 5 minuter.
Satt och läste mest hela dagen med tänd lampa.....
SO-läge, 33 grader. Göteborg
41st BenQ SunForte 325w, 67 m2, 13,325kw

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Team-Solsidan-i-Vastsverige-tp5005061p5005953.html
To start a new topic under Solcellsanläggningar - Drift och underhåll, email [hidden email]

Re: SV: Re: Team "Solsidan" i Västsverige

callec
Jag såg det på din väderstation

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

Igår hade jag toppenbra väder hela dagen, dock gör sig nu min flacka montage vinkel påmind då ni andra får ett bättre utbyte med era större lutningar.

Passerade för övrigt igår mitt års est. som är 3490 kwh enligt senaste SMA Sunny design, har således producerat 857 kwh/kw hittills i år.

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

Jan

Idag riktigt rusade du på förmiddagen
Man ser vid bra väder vid denna årstid att du producerar riktigt bra och att din brantare takvinkel gör nytta.
Härligt....., nu får du bygga ut

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

jansimon
Ursäkta min frånvaro från detta forum. Jag jobbar alldeles för mycket just nu. Har varit skåning en vecka och inte hunnit titta på "solvädret". Ja förmiddag går ann, men sedan dör det. Men det vet jag ju om :)

Behöver varenda watt för att nå mitt årsmål som ju närmar sig med stormsteg!

Ja gisses om du bara visste vad jag är sugen att bygga ut. Men nu är annat i pipeline så det får vänta lite. Behöver någon typ av crowd founding till utbyggnaden

Har ju 2HA som jag skulle vilja kombinera med solceller och fårbete. Varför tänka begränsningar? Är nog bättre ekonomi i det än odla vall och bete för djuren!

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

callec
Lägger upp två av solsidans producenter med "Compare" ett år tidigare.
Kul att se

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

magneten
Bra att kunna jämföra, idag var det en fin dag på Svinebacka med 7.145kWh/kW ☺ bästa dagen hittills i år

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

magneten
Ännu en fin dag på solsidan ☺

Re: Team "Solsidan" i Västsverige

jansimon
Idag var det din dag :) Sånär på några veck har den varit klockren!