Spegling av samtliga värden från VX ?

PRO

Spegling av samtliga värden från VX ?

PRO
Jag har en Fronius Symo, 2019 modell, där jag direkt i VX kan se vissa värden och ställa in olika
parametrar. Men kan tyvärr inte få in allt detta som en spegling till min dator och t.ex fjärrstyra
inställningar och avläsa från datorn, skulle alltså vilja ha samma möjligheter från datorn som direkt vid VX’s meny (panel).

Är det någon som känner till någon VX som har en fullständig spegling som jag beskriver ovan?
VX: Fronius Symo 6.0 trefas, PV: Perlight 290 W, 5220 W, läge syd, Gbg, mark, lutning 39 grader.

Re: Spegling av samtliga värden från VX ?

Arne
Du får alltså i alla fall något som du kan styra från datorn?

Fronius har ett webgränssnitt som du kan nå via WiFi t.ex. från en bärbar dator och ställa in och ändra en massa saker. Ska du in i Teknikassistenten, som den heter där de avancerade inställningarna finns, behöver du lösenordet. Men du kan inte nå det via internet, från vilken dator som helst, utan bara direkt via WiFi.