Solpaneler ska ge så lite som den som ger minst...

Re: Solpaneler ska ge så lite som den som ger minst...

TommyE
Oron handlade om jag ligger över, bränner jag sönder något då? Men så är ju inte fallet, det är 1000V tomgångsspänning som är det känsliga.

Tror att det kan vara bra att ha det nerskrivet här om någon annan undrar samma sak - har faktiskt redan sett det någon gång förra året.

Re: Solpaneler ska ge så lite som den som ger minst...

Arne
Dina frågor ska du ställa till firman du köpt dina solcellsgrejer hos som jag nämnt ovan.
De måste vara de rätta att svara. Speciellt om du är orolig, tycker jag nog det.

Re: Solpaneler ska ge så lite som den som ger minst...

TommyE
Det har jag såklart också gjort. Det fiffiga med forumet är att här finns snabba svar så jag slipper ligga sömnlös om nätterna och fundera. Han som är expert på detta på solfirman är på semester, så det kommer ta ett tag innan han kan verifiera. Men det har ni redan gjort

Re: Solpaneler ska ge så lite som den som ger minst...

magneten
Är ju alltid skönt att som kund vara påläst så man kan möta och förstå firmans argument för val av olika lösningar, samt att man kan ifrågasätta eventuella tveksamheter!