Solcellsstödet borta

Jons
Detta är ju gamla nyheter, men sedan den 7:e juli 2020 tas inte längre ansökningar om solcellsstöd (20%) emot.

Jag hade helt missat detta i sommarvärmen men eftersom jag kommit långt i min process är det för sent att bromsa nu så det är bara att bita i det sura äpplet, men hur surt är det?
Det diskuteras ju sol-rot efter årsskiftet men finns det någon som hört vad som händer med de system som installeras i mellanperioden (8:e juli till 31:a dec)?
Är det bara ROT som återstår eller finns det någon indikation på att det kommer något ytterligare stöd under denna period?

Mvh
Jons

Re: Solcellsstödet borta

Jons
Jag ringde Länsstyrelsen och Energimyndigheten idag, och det verkar som att denna hösten är ett vacuum då bara ROT gäller. Lite tråkigt när man är hemma-fixare, men det är väl som det är.