Solcellsstöd Västra Götaland

Har idag pratat med Länstyrelsen VG, Maria Larsson.
Nuvarande stöd räcker för ansökningar daterade senast i april 2013.
Inga mer pengar finns.

Min ansökan var daterad i början av februari 2014, så jag är inte aktuell för stöd.
Vad gör man då?
Alt. 1. Söker ROT-avdrag för själva installationen= småpengar.
Alt. 2. Lägger över anläggningen i firma/bolagsform och ev. Hyr ut anläggningen årsvis eller betalar hyra för takyta etc.

Min naturliga reflexion är hur myndigheterna kan gå ut med solcellstöd tom 2016 med så dåligt underlag så att de lurar skjortan av alla som är villiga att investera i detta.

Min åsikt är att solcellstillväxten nu är död med gällande regler.

Ja, så stort var våra politikers energipolitiska miljömål.
Tragiskt

Re: Solcellsstöd Västra Götaland

nelos
Efter valet i september kan det komma att tillsättas mer pengar till det statliga stödet.

100 extra miljoner har det talats om från vissa partier, och det ser ganska troligt ut att det kan komma ut bli verklighet.

Bara en dryg månad kvar så vet vi mer.

Re: Solcellsstöd Västra Götaland

Norrlandssol.
Ja så var det för mig, pengarna tog slut, men ansökan låg kvar, men skulle bygga hursom, men Bonus om man får bidraget, sen ringde de i Juli och frågade om jag fortfarande var intresserad, eftersom nya slantar hade inkommit..

Så än inte kört...