Solaredge fläkt rasslar - är det normalt?

Solaredge fläkt rasslar - är det normalt?

thomas_blekinge
Hej,

jag har fått en ny Solaredge inverter monterat. Fläkten rasslar, enligt min mening låter det osunt men kanske normalt för US-produkter? Vad tycker ni?
21 st 260 W moduler

Re: Solaredge fläkt rasslar - är det normalt?

SolarEdge är inte engelsk eller nordamerikanskt märke, utan israeliskt, tror jag.

Ni har alltså fått er anläggning i drift nu, bra!
Ni har väl söderläge och ca optimal uppvinkling 30 grader, har jag för mig?
Måste bli bra det.

Du vill inte beskriva ditt projekt lite närmare här i forumet under "Solcellsanläggningar - Projekt "?
Jag tror många gamla och nya forumsdeltagare kan vara intresserade,
och det hjälper framför allt nya blivande solcellsägare att våga ta steget ut i solskenet.