SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

Staffan
Ser att GFSOL anger runt 1200 kWh per installerad kW. "Baseras på verkliga mätningar" står det. Är det mätt i något sydligare land då eller? Det känns inte seriöst. En vanlig svenne kan i normala fall vänta sig runt 800-1000kWh/kW beroende på läge, i bästa bästa fall uppåt 1100 men det är så få förunnat att det inte är värt att nämna om man inte vill göra kunden besviken.

/En seriös solcellsfirma

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

nelos
Ett utbyte på 1200 kWh/kW är mer än man kan få i Sverige, gränsen ligger runt 1100 kWh/kW.
(Om man inte använder solföljare)

Här är sidan:
http://gfsol.se/produkter-och-tjanster/nyckelfardiga-paket.html

Förstår inte alls kopplingar till andra bolag, skulle VD:n alltså ha flyttat från Skåne till Linköping?

http://gfsol.se/foretagsinfo-2/kontakt.html

Ingen f.d. VD här:
http://www.allabolag.se/5569290876/GFSOL_AB

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

Karin
Jag har en annan ingång på temat "Solel Dalby är oseriösa": När jag kollade upp VD Peter Larsson för ett par år sedan, så visade det sig att han angav att han hade haft uppdrag/jobbat för arbetsgivare som han inte alls hade jobbat för. Alternativt hade haft i sammanhanget helt oväsentliga uppgifter hos.
ett

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

ett
och nu verkar han jobba med marknadsföring och sälja radio o tv komponenter.

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

Laila
Den här Peter Larsson, är han polisanmäld eller? För annars borde det ju finnas grund till det. Han verkar vara ett "spöke" som kommer och går som han vill och behagar. Enligt företagsinformation så är SolEl Dalby ett företag som inte får anställa. Men ändå så har dom haft anställningar. Jag skulle aldrig litat på honom och varit mycket uppmärksam på vad han sysslar med eftersom han verkar "flytta" sin verksamhet och vad han gör.

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

Mats Gustavsson
Måste försvara Peter lite han monterade 2 anläggningar hos mej bra jobb och billigt samt hjälpte mej mycket med inställningar mm ,sen har han nog lätt att få för många järn i elden och klarar inte ut det slutet
Mats

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

SolZilla
Hej T.S
hur gick det med solcellerna? Hittade du någon att beställa från? Jag är i lite samma sits. Skulle vilja har 2 eller 4 till. Jag har köpt mitt paket av Dalby Solel (juni 2013) och det var lite strul men det löste sig till sist.
Jag har Simax SM660-250 Mono.

//LM
ett

Re: SolEL Dalby försvunnit från jordens yta?

ett
 Peter Larsson är numera styrelse ledamot i ett nytt Solels företag som ligger i Lomma
12