Snart slut på skuggfri drift (för i år)

1 meddelande Alternativ

Snart slut på skuggfri drift (för i år)

TommyE
Inatt ställde vi om till vintertid så vintern nalkas så smått. Men idag fick solen för sig att visa sig med all sin glans, så vi har någon enstaka plus grad, nästan vindstilla och endast enstaka molntussar.
Gick ut på min dagliga promenad och inser att solen inte alls står speciellt högt på himlen längre.
Foto taget kl 12:20

Solen står lite högre än vad det ser ut som på bilden, vinklarna luras lite.
När jag sedan kom hem ca 12:30 så ser det ut så här på mitt tak

Skuggan från grannens tak går som en understrykning på mina paneler. Om bara någon dag så kommer linjen ligga på mina paneler. Lite mer snö på det här, så går nog panelerna i ide... produktionsårets slut närmar sig med andra ord med stormsteg "The winter is coming"