Se live data från solcellsanläggning

1 meddelande Alternativ

Se live data från solcellsanläggning

ljs-s
This post was updated on .

Här kan ni se live data från min solcellsanläggning. Uppdateras var 10 minut. Mer info om min anläggning: http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/12-3-kw-tunnfilmsanlaggning-i-ost-och-vast-td5008772.html
Vore kul om fler la upp deras live data. Se här om hur du skickar data till ThingSpeak:
http://www.automatiserar.se/guide-logga-till-thingspeak/
Vill du sedan lägga till grafen här i ett inlägg så kopierar du iframe datat och kryssar i "Meddelande är i HTML-format" så får ni en graf liknande ovan.
12.3 kw tunnfilm via 77 st solar-frontier 160 watts paneler som sitter i öst och väst. Azimut 250 och 70 grader. Taklutningen är 38.5 grader. Invertern är en SMA STP 8000TL-20.