Regulator som laddar Li-Polymerbatterier powerbanks?

1 meddelande Alternativ

Regulator som laddar Li-Polymerbatterier powerbanks?

1dogmeat
Hej!

Jag kommer sommaren 2020 att paddla kajak runt hela Sveriges kust nästa år under tre månader och håller på med att få till en lösning med solpanel och batterier.

Känner någon till någon MPPT-regulator som kan ladda Li-Polymerbatterier powerbanks?

https://www.turascandinavia.com/sv/produkter/mobil/strom/batteri-och-powerbanks/674103

Bakgrunden till min fråga är att regulatorn ska ligga i en vattentät väska med en vattentät kabelgenomföring från en vattentät solcellspanel som kommer att ligga på kajakens däck och där jag vill kunna ladda enstaka powerbanks direkt från solcellspanelen via regulator. Jag har redan ordnat så att solcellspanelen kan ladda en speciell powerbank jag har (https://www.goalzero.com/shop/sherpa-power-banks-and-accessories/sherpa-100ac-power-bank/) med inbyggd regulator men jag vill också kunna ladda enstaka powerbanks direkt och inte behöva ladda dessa via powerbanken med inbyggd regulator hela tiden.

Jag har ett behov av att regulatorn är så liten som möjligt.

Jag bifogar en bild på information om den powerbank jag har för avsikt att ladda från solcellspanelen via regulatorn.

Mvh, Jörgen.