Produktion årets kortaste/mörkaste dag

1 meddelande Alternativ

Produktion årets kortaste/mörkaste dag

TommyE
Hej.
Jag trodde att vår anläggning gick i vinterdvala den 13e november. Men idag, årets mörkaste dag så fick den för sig att producera lite igen. Vi har haft någonstans mellan 2 och 3dm med snö på panelerna, men natten till igår blev det blida (+3C) och snön ramlade ner och frigjorde ganska precis halva anläggningen. Idag var det klart åt söder och vi fick ut 0,005kWh, som jag då avrundar och dubblerar till 0,01kWh i mina uppföljningsfiler :) Som mest klämde den ur sig 33W, inte illa av en 6,0kWp anläggning