PVoutputs compare!

1 meddelande Alternativ

PVoutputs compare!

jansimon
Upptäckte för mig en ny funktion, "compare" i pvoutput. Mycket intressant! Kanske bara nytt för mig :)

Man kan upptäcka mycket om sin egen och andras anläggningar genom att jämföra dessa. Väderläge/geografisk påverkan och hur anläggningen ter sig över året. Riktningens påverkan. Mitt sydostliga läge verkar minska min anläggning generering med ca: 15% över året. Kanske skulle vara lite mindre, men jag tror mig ligga bra till geografiskt, vid vatten som påverkar molnigheten varma årstiden.

Skvallrar ju lite om konditionen och optimeringen av anläggningen oxå.

Comparar vidare............